Dersin Dili:
Almanca
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Öğrencilere teori ve uygulama derslerinde bilgisayar kontrollü tezgahları tanıtmak, tezgahları verimli kullanma yeteneğine sahip olmalarını sağlamak.
Dersin İçeriği:
Bilgisayar destekli(CNC) tezgahların ana yapıları, kullanım alanları, kontrol sistemleri, programlama ve bakım yöntemleri.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım 2. Problem çözme 3. Soru cevap 4. Laboratuvar çalışması 5. Atölye çalışması 6. Proje 7. Örnek olay 8. Tartışma 9. Grup Çalışması 10. Konuk Konuşmacı 11. Gösteri yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Ara Sınav B. Final C. Yoklama D. Kısa Sınav E. Sunum F. Ödev G Proje H. Uygulama
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
CNC tezgahların ana yapılarını ve kullanım alanlarını bilir. | 5,6,8,10,11 | 1,2,3,4 | A,B,C,D,F |
CNC tezgahların kontrol sistemleri, çalışma sahaları koordinat sistemi ve referans noktaları hakkında bilgi sahibidir. | 5,6,8,10,11 | 1,2,3,4 | A,B,C,D,F |
CNC tezgahları programlama yöntemlerini örneklerle anlatabilir. | 5,6,8,10,11 | 1,2,3,4 | A,B,C,D,F |
CNC tezgahları dönem sonunda kullanım panoları ile çalıştırabilir, basit parçalar için işleme programları oluşturabilir. | 5,6,8,10,11 | 1,2,3,4 | A,B,C,D,F |
CNC tezgahların genel önleyici bakım yöntemlerini bilir ve basit yöntemleri uygulayabilir. | 5,6,8,10,11 | 1,2,3,4 | A,B,C,D,F |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Bilgisayar destekli CNC-Tezgahların genel tanıtımı, endüstriyel kullanımı | |
2 | CNC-Tezgahların ana yapıları | |
3 | Elektriksel kontrol sistemleri | |
4 | Koordinat sistemleri | |
5 | Referans noktaları | |
6 | Programlama yöntemleri | |
7 | Programlama yöntemleri | |
8 | Sistem Kontrolleri + Ara Sınav | |
9 | Tezgahın çalışma hareketleri | |
10 | CNC Tezgahların kullanım panosu | |
11 | CNC tezgahlarda kontrol ekipmanları | |
12 | CNC tezgahta uygulama çalışması | |
13 | CNC tezgahta uygulama çalışması | |
14 | CNC tezgahların bakım prensipleri | |
15 | Final Sınavı |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Sunum slaytları, Fachkunde Metall (Europa Lehrmittel) |
Diğer Kaynaklar |
Tabellenbuch Metall (Europa Lehrmittel)
CNC-Technik in der Aus- und Fortbildung (Europa Lehrmittel) Weck M., Brecher C., Werkzeugmaschinen 1 (Springer Verlag) Weck M., Brecher C., Werkzeugmaschinen 3 (Springer Verlag) |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Sunum slaytları. |
Ödevler | CNC tezgahların programlama yöntemleri, kontrol ekipmanları |
Sınavlar | Kısa sınav, ara sınav, final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ödev | 2 | 5 |
Derse Devam | 14 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Otomotiv sektörünü oluşturan unsurları, ilgi alanlarını, sistemlerin temel çalışma ilkelerini ve fonksiyonlarını bilir. | ||||||
2 | Enerji ve enerjinin etkin kullanımı, alternatif motorlar ve yakıtlar, otomotiv sektöründe uygulanan yeni teknolojileri konularını kavrayabilme ve konularla ilgili proje üretebilme becerisini kazanır. | ||||||
3 | Benzin, dizel ve elektrikli motorların çalışma prensiplerini bilir, motor parçalarını ve motor sistemlerini tanır. | ||||||
4 | Yeni teknoloji motor ve sistem elemanlarının malzemelerini tanır, arızalarını bulabilir, diyagnostik test cihazlarını kullanabilir. | ||||||
5 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını ve rapor hazırlama tekniklerini kullanabilme becerisi kazanır. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanır. | X | |||||
7 | Motor parçaları ve sistemleri üzerinde yapılacak ayar işlemlerini kavrayabilme yeteneği ile donatılır. | ||||||
8 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil yeterliliklerine sahip olma becerisi kazanır. | X | |||||
9 | Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır. | ||||||
10 | İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olur. | X | |||||
11 | Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilinci kazanır. | ||||||
12 | Meslek etiği ve kalite konularında edinilmiş olan temel bilgileri çalışma hayatına taşıyarak uygulayabilme becerisini kazanır. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 7 | 4 | 28 |
Ödev | 2 | 6 | 12 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |