Dersin Dili:
Almanca
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Makine ve bileşenlerinin bilgisayar yardımı ile hazırlanmış detay veya montaj teknik resimlerini okuyabilme,parça lstelerini inceleyebilme.
Dersin İçeriği:
Teknik resim esasları, bilgisayar desteği ile parça ve montaj teknik resimlerinin çizilmesi. CAD yazılımları kullanımı.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım 2. Problem Çözme 3. Soru cevap 4. Lab. çalışması 5. Atölye Çalışması 6. Proje 7. Örnek Olay 8. Tartışma 9. Grup Çalışması 10. Konuk Konuşmacı 11. Gösteri Yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Ara Sınav B. Final C. Yoklama D. Kısa Sınav E. Sunum F. Ödev G. Proje H. Uygulama
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilgisayar destekli teknik resim okuyabilme ve çizebilme | 4,6,9,13,15 | 1,2,4,11 | A,B,C,D,F |
Bilgisayarda çizilmiş montaj resimlerini okuyabilme ve detay parçaları bulabilme, norm parçaları tanıyabilme | 4,6,9,13,15 | 1,2,4,11 | A,B,C,D,F |
Ölçü ve konum toleranslarını irdeleyebilme | 4,6,9,13,15 | 1,2,4,11 | A,B,C,D,F |
CAD yazılımları ile parça teknik resimlerini çizebilme | 4,6,9,13,15 | 1,2,4,11 | A,B,C,D,F |
CAD yazılımları ile üç boyutlu katı modelleme yapbilme | 4,6,9,13,15 | 1,2,4,11 | A,B,C,D,F |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Teknik resim kağıt formatları, resim başlığı, çizgiler, Görünümler | Konunun okunması |
2 | Tek parça resimleri, Parçaların Ölçülendirilmesi | Konunun okunması |
3 | Toleranslar ve Geçmeler | Konunun okunması |
4 | Norm (standart) parçaların görünümleri | Konunun okunması |
5 | Koordinat Sistemleri CAD Menüleri | CAD yazılımlarının incelenmesi |
6 | Temel Geometrik Şekiller, İki Boyutlu Çizim | CAD yazılımlarının incelenmesi |
7 | Çizim Dosyalarını Açma, Kaydetme Komutları | CAD yazılımlarının incelenmesi |
8 | Ara Sınav | Ders çalışması |
9 | İki Boyutlu Tasarım, CAD Menüleri | CAD yazılımlarının incelenmesi |
10 | Kesit görünüşleri | CAD yazılımlarının incelenmesi |
11 | Yüzey Menüleri ve Komutları, Koordinat Sistemleri | CAD yazılımlarının incelenmesi |
12 | Geometrik Şekiller ve Parça Geometrisi | CAD yazılımlarının incelenmesi |
13 | Komutlar ve Unsurlar, İki boyut ve Üç Boyut İlişkisi | CAD yazılımlarının incelenmesi |
14 | Montajda Kullanılan Standart Parça Çeşitleri, Montajda Kullanılan İlişki Türleri | CAD yazılımlarının incelenmesi |
15 | Final sınavı |
Kaynaklar
|
Materyal Paylaşımı
|
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ödev | 2 | 5 |
Derse Devam | 1 | 5 |
Kısa Sınav | 4 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
Otomotiv Programı için Program Çıktıları | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
PÇ 1 |
Otto-Dizel motor teknolojileri ve güç aktarma organlarını açıklar ve alanı ile ilgili
matematiksel hesaplamaları yapar. |
|||||
PÇ 2 | İçten yanmalı motorların ve komponentlerinin montaj ve demontaj işlemlerini yapar. | |||||
PÇ 3 | Otomotiv elektriği ve elektroniğini açıklar. | |||||
PÇ 4 | Otomotiv parçalarının üretim teknolojilerini e malzemelerini tanır, bilgisayar destekli tasarımını yapar. Gerekli ölçüm ve muayenelerini gerçekleştirir, arızalarını bulabilir. | X | ||||
PÇ 5 | Enerjinin etkin kullanımı, alternatif motorlar ve yakıtlar, otomotiv sektöründeki yeni teknolojileri kavrayabilme ve proje üretebilme becerisi kazanır; küresel ısınma ve motor emisyonlarının çevreye etkileri konusunda bilgi sahibi olur. | |||||
MYO Ortak Program Çıktıları - BİLGİ | ||||||
PÇ 6 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
PÇ 7 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | |||||
MYO Ortak Program Çıktıları - BECERİ | ||||||
PÇ 8 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | |||||
PÇ 9 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | X | ||||
PÇ 10 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | |||||
MYO Ortak Program Çıktıları - YETKİNLİK | ||||||
PÇ 11 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder | |||||
PÇ 12 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |||||
PÇ 13 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir | X | ||||
PÇ 14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | |||||
PÇ 15 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri | ||
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 2 | 3 | 6 |
Kısa sınav | 4 | 1 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 99 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |