Dersin Dili:
Almanca
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Öğrencilere teori ve uygulama derslerinde bilgisayar kontrollü tezgahları tanıtmak, tezgahları verimli kullanma yeteneğine sahip olmalarını sağlamak.
Dersin İçeriği:
CNC tezgahların ana yapıları, kullanım alanları, kontrol sistemleri, programlama ve bakım yöntemleri.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım 2. Problem çözme 3. Soru cevap 4. Laboratuvar çalışması 5. Atölye çalışması 6. Proje 7. Örnek olay 8. Tartışma 9. Grup Çalışması 10. Konuk Konuşmacı 11. Gösteri yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Ara Sınav B. Final C. Yoklama D. Kısa Sınav E. Sunum F. Ödev G Proje H. Uygulama
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|
2,4,10,12 | 1,2,3,4 | A,B,C,D,F |
|
2,4,10,12 | 1,2,3,4 | A,B,C,D,F |
|
2,4,10,12 | 1,2,3,4 | A,B,C,D,F |
|
2,4,10,12 | 1,2,3,4 | A,B,C,D,F |
|
2,4,10,12 | 1,2,3,4 | A,B,C,D,F |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | CNC-Tezgahların genel tanıtımı, endüstriyel kullanımı | Konunun okunması |
2 | CNC-Tezgahların ana yapıları | Konunun okunması |
3 | Elektriksel kontrol sistemleri | Konunun okunması |
4 | Koordinat sistemleri | Konunun okunması |
5 | Referans noktaları | Uygulama notları |
6 | Programlama yöntemleri | Uygulama notları |
7 | Programlama yöntemleri | Uygulama notları |
8 | Programlama yöntemleri + Ara Sınav | Ders çalışması |
9 | Tezgahın çalışma hareketleri | Konunun okunması |
10 | CNC Tezgahların kullanım panosu | Uygulama notları |
11 | CNC tezgahlarda kontrol ekipmanları | Konunun okunması |
12 | CNC tezgahta uygulama çalışması | Uygulama notları |
13 | CNC tezgahta uygulama çalışması | Uygulama notları |
14 | CNC tezgahların bakım prensipleri | Konunun okunması |
15 | Final Sınavı | Ders çalışması |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Sunum slaytları, Fachkunde Metall (Europa Lehrmittel) |
Diğer Kaynaklar |
CNC-Technik in der Aus- und Fortbildung (Europa Lehrmittel)
Weck M., Brecher C., Werkzeugmaschinen 1 (Springer Verlag) Weck M., Brecher C., Werkzeugmaschinen 3 (Springer Verlag) Sayısal Denetimli Tezgahlar (TMMOB/140) |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Sunum slaytları, Uygulama notları |
Ödevler | CNC tezgahların programlama yöntemleri, kontrol ekipmanları |
Sınavlar | Kısa sınav, ara sınav, final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ödev | 2 | 5 |
Derse Devam (Devam Zorunluluğu %80) | 14 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı (Min Başarı / Geçme Notu: DD %40) | 1 | 50 |
Proje | ||
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam (Min Başarı / Geçme Notu: DD %40) | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mekatronik alanında öğrendiği teorik ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanı ile ilgili problemleri tanımlayabilir ve çözüm önerisi getirir. | ||||||
2 | Sanayide kullanılan mekanik, elektrik ve elektronik elemanlarını bilir, üretim ve uygulama yöntemlerini etkin olarak kullanır. | x | |||||
3 | Alanı ile ilgili sistem tasarlamayı ve üretimini yapma yetkinliğine sahiptir. | ||||||
4 | Mekatroniğin ihtiyaç duyduğu düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma yetkinliğine sahiptir. | x | |||||
5 | Bir mekatronik projesinin tasarımından raporlamasına kadar olan aşamalarını bilir, ihtiyaç analizi yapabilir ve katalog verilerini anlayarak uygulayabilir. | ||||||
6 | Basit kontrolden karmaşık yapay zeka uygulamalarına kadar kontrol yöntemlerini bilir ve alandaki uygulamalarını tanımlar. | ||||||
7 | Üretim proseslerini tanımlar, bunlarla ilgili yazılımsal ve donanımsal üretim konusunda yeterliliğe sahip olur. | ||||||
8 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil yeterliliğine sahip olma becerisi kazanır. | ||||||
9 | Bağımsız çalışmada karar verebilir, meslek içi ve dışı kişilerle yapılan takım çalışmasında sorumluluk alabilir ve uyum sağlayabilir. | ||||||
10 | Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır. | x | |||||
11 | İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olarak mezun olur. | ||||||
12 | Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilinci kazanır. | x |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 2 | 1 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Proje | |||
Toplam İş Yükü | 92 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |