Ön Koşul Dersleri:
Dersin Dili:
Almanca
Dersin Koordinatörü:
Dersin Amacı:
Dersin amacı işletmelerde kullanılan ekipman ve operasyonlar için bakım ve hizmetleri organize etmektir.
Dersin İçeriği:
İşletmelerin ve ekipmanların doğru ve sürekli çalışmasını sağlamak için kritik ekipmanların tanımlanması ve gerekli yedek parçaların saklanması. Düzenli bakımı planlamak ve gerekli yedek parça listelerini oluşturmak.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım 2. Problem Çözme 3. Soru - Cevap 4. Laboratuvar Çalışması 5. Atölye Çalışması 6. Proje 7. Örnek Olay 8. Tartışma 9. Grup Çalışması 10. Konuk Konuşmacı 11. Gösteri Yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Ara Sınav B. Final C. Yoklama D. Kısa Sınav E. Sunum F. Ödev G. Proje H. Uygulama
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler, teknik sistemlerin operasyonların güvenliği üzerindeki etkilerini ve önleyici bakımın gerekliliğini tanımlayabilirler. | 1,2,3 | 1, 2, 3,4 | A, B, C |
Öğrenciler bakım ihtiyaçlarını belirlemek için bakım planlarını kullanabilir ve prosedürleri uygulayabilirler | 1,2,3 | 1, 2, 3,4 | A, B, C |
Öğrenciler güvenlik donanımlarını kontrol edebilir ve ayarlayabilirler. | 1,2,3 | 1, 2, 3,4 | A, B, C |
Öğrenciler hata analizleri oluşturabilir ve bakım çalışmalarının sonuçlarını belgelere dahil işleyebilirler. | 1,2,3 | 1, 2, 3,4 | A, B, C |
Öğrenciler sensörleri ve aktüatörleri ayarlayabilir ve sistem parametrelerini kontrol edebilir ve ayarlayabilirler. | 1,2,3 | 1, 2, 3,4 | A, B, C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Önleyici ve Kestirimci Bakımın, Teknik sistemlerin işletme güvenliği üzerindeki etkileri ve gerekliliği | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
2 | Mekatronik sistemlerin blok diyagramları, etki ve fonksiyon diyagramları | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
3 | Sensörlerin ve aktüatörlerin kontrol edilmesi ve ayarlanması, sistem parametreleri | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
4 | Gerekli ölçüm yöntemleri, Mekanik, elektriksel, pnömatik / hidrolik sistemlerde sorun giderme yöntemleri | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
5 | Elektriksel ve mekanik sistemleri koruyucu önlemleri ve, koruma düzenlemeleri | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
6 | Hata analizi, hataların tipik nedenleri. Kontaminasyon, yorgunluk, tüketim, aşınma, korozyon, titreşim, sıcaklık, kavitasyon ve etkileri | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
7 | Mekatronik sistemlerin devreye alınması ve protokol | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
8 | Ara Sınav | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
9 | Arıza analizi, arızaların tipik nedenleri, süreç görselleştirme, teşhis sistemleri, uzaktan teşhis | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
10 | Bakım planlarının oluşturulması ve uyarlanması-1 | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
11 | Bakım planlarının oluşturulması ve uyarlanması-2 | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
12 | Denetleme, güvenlik ekipmalarının kontrol prosedürleri -1 | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
13 | Denetleme, güvenlik ekipmalarının kontrol prosedürleri -2 | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
14 | Arıza dokümantasyonu, onarım protokolü | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
15 | Final Sınavı | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Sunum Saydam Kopyaları |
Diğer Kaynaklar | Fachwissen Kaltetechnik für industrielle und gewerbliche Praxis.K.Reisner, Fach Kenntnisse Metall, Industrie Mechanicker, MAK Projektierung (Propellerantrieb) - Projectguide |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar | Kısa Sınav, Ara Sınav, Final |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ödev | 2 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 10 |
Derse Devam | 14 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Otomotiv sektörünü oluşturan unsurları, ilgi alanlarını, sistemlerin temel çalışma ilkelerini ve fonksiyonlarını bilir. | ||||||
2 | Enerji ve enerjinin etkin kullanımı, alternatif motorlar ve yakıtlar, otomotiv sektöründe uygulanan yeni teknolojileri konularını kavrayabilme ve konularla ilgili proje üretebilme becerisini kazanır. | ||||||
3 | Benzin, dizel ve elektrikli motorların çalışma prensiplerini bilir, motor parçalarını ve motor sistemlerini tanır. | X | |||||
4 | Yeni teknoloji motor ve sistem elemanlarının malzemelerini tanır, arızalarını bulabilir, diagnostik test cihazlarını kullanabilir. | X | |||||
5 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını ve rapor hazırlama tekniklerini kullanabilme becerisi kazanır. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanır. | X | |||||
7 | Motor parçaları ve sistemleri üzerinde yapılacak ayar işlemlerini kavrayabilme yeteneği ile donatılır. | ||||||
8 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil yeterliliklerine sahip olma becerisi kazanır. | ||||||
9 | Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır. | ||||||
10 | İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olur. | X | |||||
11 | Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilinci kazanır. | X | |||||
12 | Meslek etiği ve kalite konularında edinilmiş olan temel bilgileri çalışma hayatına taşıyarak uygulayabilme becerisini kazanır. |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 2 | 1 | 2 |
Kısa sınav | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 92 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |