Dersin Dili:
Almanca
Dersin Koordinatörü:
Dersin Amacı:
Öğrenciler pnömatik ve hidrolik temel kavramlarını ve sistemlerin çalışma ilkelerini öğrenebilmeli, akışkanların özelliklerini ve devre elemanlarını kavrayabilmeli, devre ve kontrol sistemlerini kurabilmeli, oluşan hataları analiz edebilmeli ve bakımlarını yapabilmeli.
Dersin İçeriği:
Basınçlı hava temel kavramları, devre elemanları, devreler ve kontrol sistemleri, hidrolik akışkanların özellikleri, devre elemanları ve devre kontrol sistemleri, devrelerin çalışma prensipleri
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım 2. Problem çözme 3.Soru cevap 4. Laboratuvar çalışması 5.Atölye çalışması 6. Proje 7. Örnek olay 8. Tartışma 9. Grup Çalışması 10.Konuk Konuşmacı 11. Gösteri yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Ara Sınav B. Final C. Yoklama D. Kısa Sınav E. Sunum F. Ödev G Proje H. Uygulama
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|
1,2,7,11 | 1,2,3,5 | A,C,D |
|
1,2,7,11 | 1,2,3,5 | A,C,D |
|
1,2,7,11 | 1,2,3,5 | A,C,D |
|
1,2,7,11 | 1,2,3,5 | A,C,D |
|
1,2,7,11 | 1,2,3,5 | A,C,D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Basınçlı hava fiziksel temeller (Birimler, özellikler, kanunlar) | Konunun okunması |
2 | Basınçlı havanın hazırlanması ve dağıtılması | Konunun okunması |
3 | Devre elemanları I (pnömatik motorlar, yön kontrol valfler) | Konunun okunması |
4 | Devre elemanları II (akış ve basınç kontrol valfleri) | Konunun okunması |
5 | Pnömatik Silindir mekanizmaları | Konunun okunması |
6 | Standart devre diyagramları ve pnömatik sistemlerin bakımı | Konunun okunması |
7 | Elektro-Pnömatik Sistemler ve devre elemanları | Konunun okunması |
8 | Elektro-Pnömatik Sistemler ve devre elemanları + Ara Sınav | Ders çalışması |
9 | Hidrolik kumanda sistemleri, temel kavramlar ve hidrolik akışkanlar | Konunun okunması |
10 | Hidrolik devre elemanları I (hidrolik pompalar ve motorlar) | Konunun okunması |
11 | Hidrolik devre elemanları II (hidrolik silindirler) | Konunun okunması |
12 | Hidrolik devre elemanları III (hidrolik yön-, basınç- ve akış kontrol valfleri) | Konunun okunması |
13 | Hidrolik devreler | Konunun okunması |
14 | Hidrolik sistemlerin koruyucu bakımı | Konunun okunması |
15 | Final Sınavı | Ders çalışması |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Sunum slaytları, Fachkunde Mechatronik (Europa Lehrmittel) |
Diğer Kaynaklar |
Tabellenbuch Mechatronik (Europa Lehrmittel)
Pnömatik Devre Elemanları ve Uygulama Teknikleri (TMMOB/140) Festo Didaktik, Rexroth training systems for hydraulics |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Sunum slaytları, Uygulama notları, https://dubbel.mdesign.online/ |
Ödevler | Pnömatik devre elemanları, Hidrolik devre elemanları |
Sınavlar | Kısa sınav, ara sınav, final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ödev | 2 | 5 |
Derse Devam (Devam Zorunluluğu %80) | 14 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı (Min Başarı / Geçme Notu: DD %40) | 1 | 50 |
Proje | ||
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam (Min Başarı / Geçme Notu: DD %40) | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Otomotiv sektörünü oluşturan unsurları, ilgi alanlarını, sistemlerin temel çalışma ilkelerini ve fonksiyonlarını bilir. | X | |||||
2 | Enerji ve enerjinin etkin kullanımı, alternatif motorlar ve yakıtlar, otomotiv sektöründe uygulanan yeni teknolojileri konularını kavrayabilme ve konularla ilgili proje üretebilme becerisini kazanır. | X | |||||
3 | Benzin, dizel ve elektrikli motorların çalışma prensiplerini bilir, motor parçalarını ve motor sistemlerini tanır. | ||||||
4 | Yeni teknoloji motor ve sistem elemanlarının malzemelerini tanır, arızalarını bulabilir, diyagnostik test cihazlarını kullanabilir. | ||||||
5 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını ve rapor hazırlama tekniklerini kullanabilme becerisi kazanır. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanır. | ||||||
7 | Motor parçaları ve sistemleri üzerinde yapılacak ayar işlemlerini kavrayabilme yeteneği ile donatılır. | X | |||||
8 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil yeterliliklerine sahip olma becerisi kazanır. | ||||||
9 | Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır. | ||||||
10 | İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olur. | ||||||
11 | Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilinci kazanır. | X | |||||
12 | Meslek etiği ve kalite konularında edinilmiş olan temel bilgileri çalışma hayatına taşıyarak uygulayabilme becerisini kazanır. |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 2 | 4 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Proje | |||
Toplam İş Yükü | 98 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |