Dersin Dili:
Almanca
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Taşıtların motorlar dışındaki komponentlerini, çalışma prensiplerini öğretmek
Dersin İçeriği:
Taşıtlarda Aktarma organları ,Tahrik Sistemleri ,Şanzımanlar ,Differensiyal ve yürüyüş Takımları Teknolojileri
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1.Anlatım 2. Problem çözme 3.Soru cevap 4. Laboratuvar çalışması 5.Atölye çalışması 6. Proje 7. Örnek olay 8. Tartışma 9. Grup Çalışması 10.Konuk Konuşmacı 11. Gösteri yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Ara Sınav B. Final C. Yoklama D. Kısa Sınav E. Sunum F. Ödev G Proje H. Uygulama
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Motor ve ilgili periferi hariç taşıtların tüm ana komponentlerini tanıma becerisine sahip olur. | 1,6,8,13,15 | 1,2,3,5,7,11 | A,B,C,F |
Bu komponentlerin taşıt üzerindeki muhtemel yerlerini bilme yetisi kazanır. | 1,6,8,13,15 | 1,2,3,5,7,11 | A,B,C,F |
Bu komponentlerin çalışma prensiplerini bilme becerisi kazanır. | 1,6,8,13,15 | 1,2,3,5,7,11 | A,B,C,F |
Bu komponentleri gerektiğinde monte ve demonte etme becerisine sahip olur. | 1,6,8,13,15 | 1,2,3,5,7,11 | A,B,C,F |
Bu komponentlerin çalışmalarına esas olan temel doğa yasalarını ve bağıntılarını bilme becerisi kazanır. | 1,6,8,13,15 | 1,2,3,5,7,11 | A,B,C,F |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş, Taşıtlarda kullanılan yaylar, Hook Kanunu, | |
2 | Segmanlar, Kuvvet Akışı | |
3 | Taşıtlarda kullanılan Cıvatalar, Cıvata bağlantıları, Cıvataların mukavemeti, sürtünme, Newton Aksiyomları | |
4 | Amortisörler | |
5 | Rulmanlar, Kaymalı yataklar (Burçlar) | |
6 | Geçmeler | |
7 | Fren sistemleri + Ara Sınav | |
8 | Fren servoları, merkezi silindirleri | |
9 | ABS | |
10 | Aks ve miller, Moment aktarımı | |
11 | Diferansiyel | |
12 | Şanzımanlar (Genel), Manuel ve Otomatik Şanzımanlar Debriyaj sistemi | |
13 | Depriyaj sistemi, Dişliler, Direksiyon sistemi, | |
14 | Tork konvertörleri, gezegen dişliler,Teker askı sistemleri(Suspansiyon) | |
15 | Final Sınavı |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | ||||||||||
Ders Notu |
|
|||||||||
Kaynaklar |
|
Materyal Paylaşımı
|
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ödev | 1 | 15 |
Kısa Sınav | ||
Derse Devamlılık | 14 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 100 |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
Otomotiv Programı için Program Çıktıları | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
PÇ 1 | Otto-Dizel motor teknolojileri ve güç aktarma organlarını açıklar ve alanı ile ilgili matematiksel hesaplamaları yapar. | X | ||||
PÇ 2 | İçten yanmalı motorların ve komponentlerinin montaj ve demontaj işlemlerini yapar. | |||||
PÇ 3 | Otomotiv elektriği ve elektroniğini açıklar. | |||||
PÇ 4 | Otomotiv parçalarının üretim teknolojilerini ve malzemelerini tanır, bilgisayar destekli tasarımını yapar. Gerekli ölçüm ve muayenelerini gerçekleştirir, arızalarını bulabilir. | |||||
PÇ 5 |
Enerjinin etkin kullanımı, alternatif motorlar ve yakıtlar, otomotiv sektöründe yeni
Teknolojileri kavrayabilme ve proje üretebilme becerisi kazanır; küresel ısınma ve motor emisyonlarının çevreye etkileri konusunda bilgi sahibi olur. |
|||||
MYO Ortak Program Çıktıları - BİLGİ | ||||||
PÇ 6 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
PÇ 7 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | |||||
MYO Ortak Program Çıktıları - BECERİ | ||||||
PÇ 8 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | X | ||||
PÇ 9 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | |||||
PÇ 10 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | |||||
MYO Ortak Program Çıktıları - YETKİNLİK | ||||||
PÇ 11 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder | |||||
PÇ 12 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |||||
PÇ 13 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir | X | ||||
PÇ 14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | |||||
PÇ 15 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | |||
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 111 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |