Ön Koşul Dersleri:
Dersin Dili:
Almanca
Dersin Koordinatörü:
Dersin Amacı:
Dersin amacı işletmelerde kullanılan ekipman ve operasyonlar için bakım ve hizmetleri organize etmektir.
Dersin İçeriği:
İşletmelerin ve ekipmanların doğru ve sürekli çalışmasını sağlamak için kritik ekipmanların tanımlanması ve gerekli yedek parçaların saklanması. Düzenli bakımı planlamak ve gerekli yedek parça listelerini oluşturmak.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım 2. Problem Çözme 3. Soru - Cevap 4. Laboratuvar Çalışması 5. Atölye Çalışması 6. Proje 7. Örnek Olay 8. Tartışma 9. Grup Çalışması 10. Konuk Konuşmacı 11. Gösteri Yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Ara Sınav B. Final C. Yoklama D. Kısa Sınav E. Sunum F. Ödev G. Proje H. Uygulama
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler, teknik sistemlerin operasyonların güvenliği üzerindeki etkilerini ve önleyici bakımın gerekliliğini tanımlayabilirler. | 1,2,3 | 1, 2, 3,4 | A, B, C |
Öğrenciler bakım ihtiyaçlarını belirlemek için bakım planlarını kullanabilir ve prosedürleri uygulayabilirler | 1,2,3 | 1, 2, 3,4 | A, B, C |
Öğrenciler güvenlik donanımlarını kontrol edebilir ve ayarlayabilirler. | 1,2,3 | 1, 2, 3,4 | A, B, C |
Öğrenciler hata analizleri oluşturabilir ve bakım çalışmalarının sonuçlarını belgelere dahil işleyebilirler. | 1,2,3 | 1, 2, 3,4 | A, B, C |
Öğrenciler sensörleri ve aktüatörleri ayarlayabilir ve sistem parametrelerini kontrol edebilir ve ayarlayabilirler. | 1,2,3 | 1, 2, 3,4 | A, B, C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | |||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | |
1 | Önleyici ve Kestirimci Bakımın, Teknik sistemlerin işletme güvenliği üzerindeki etkileri ve gerekliliği | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
2 | Mekatronik sistemlerin blok diyagramları, etki ve fonksiyon diyagramları | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
3 |
Sensörlerin ve aktüatörlerin kontrol edilmesi ve ayarlanması, sistem parametreleri
|
Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
4 | Gerekli ölçüm yöntemleri, Mekanik, elektriksel, pnömatik / hidrolik sistemlerde sorun giderme yöntemleri | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
5 | Elektriksel ve mekanik sistemleri koruyucu önlemleri ve, koruma düzenlemeleri | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
6 | Hata analizi, hataların tipik nedenleri. Kontaminasyon, yorgunluk, tüketim, aşınma, korozyon, titreşim, sıcaklık, kavitasyon ve etkileri | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
7 | Mekatronik sistemlerin devreye alınması ve protokol | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
8 | Ara Sınav | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
9 | Arıza analizi, arızaların tipik nedenleri, süreç görselleştirme, teşhis sistemleri, uzaktan teşhis | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
10 | Bakım planlarının oluşturulması ve uyarlanması-1 | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
11 | Bakım planlarının oluşturulması ve uyarlanması-2 | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
12 | Denetleme, güvenlik ekipmanlarının kontrol prosedürleri -1 | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
13 | Denetleme, güvenlik ekipmanlarının kontrol prosedürleri -2 | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
14 | Arıza dokümantasyonu, onarım protokolü | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |
15 | Final Sınavı | Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | ||||
Ders Notu | Sunum Saydam Kopyaları | |||
Diğer Kaynaklar | Fachwissen Kaltetechnik für industrielle und gewerbliche Praxis.K.Reisner, Fach Kenntnisse Metall, Industrie Mechanicker, MAK Projektierung (Propellerantrieb) - Projectguide |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar | Kısa Sınav, Ara Sınav, Final |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ödev | 2 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 10 |
Derse Devam | 14 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Proje | - | --- |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Güç elektroniği ile ilgili kavramları bilir, güç elektroniği devre elemanlarını tanır ve ilgili devrelerde kullanır. | |||||
2 | Güç elektroniği bileşenlerinin fiziksel dayanım sınırlarını tanıma ve bunlara göre çalışma koşullarını belirlemebecerisini kazanır. | X | ||||
3 | Bilgisayar destekli çizim ve simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini ve uygulamalarını gerçekleştirme becerisi kazanır. | |||||
4 | Edinilen kuramsal ve deneysel bilgileri, neden sonuç ilişkisi içinde kullanarak karşılaşılan olası sorunlarda çözüm üretebilme becerisine sahip olur. | |||||
5 | Alanı ile ilgili ya da alan dışındaki kişilerle yapılan takım çalışmasında sorumluluk alabilme ve uyum sağlayabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisi kazanır. | X | ||||
6 | Elektronik devre ve sistemlerde denetim tabanlı işlevlerin tasarımı ve kontrolü hakkında temel bilgileri kullanarak çözüm üretebilme becerisini kazanır. | |||||
7 | Meslek etiği ve kalite konularında edinilmiş olan temel bilgileri çalışma hayatına taşıyarak uygulayabilme becerisini kazanır. | |||||
8 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil yeterliliklerine sahip olma becerisini kazanır. | |||||
9 | Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır. | |||||
10 | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre korumabilincine sahip olarak mezun olur. | X | ||||
11 | Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilinci kazanır. | |||||
12 | Yeni devre bileşenleri, işlev grupları veya yeni devreleri sınama, ölçme, değerlendirme amaçlı deney ve ölçüm düzenekleri kurma, ölçü alabilme yeteneklerini kazanır. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 2 | 1 | 2 |
Kısa sınav | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Proje | |||
Toplam İş Yükü | 92 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |