Ön Koşul Dersleri:
Dersin Dili:
Türkçe
Dersin Koordinatörü:
Dersin Amacı:
Öğrencinin şalt ve enerji otomasyon sistemlerinin üretimdeki rolü ve faydalarını anlaması, algılayıcılar, motorlar, robotlar, programlanabilir mantık denetleyicileri (PLC) vb. gibi otomasyon ekipmanları hakkında bilgi kazanması ve otomasyon kontrolü uygulamalarını tanıması
Dersin İçeriği:
Firma temsilcileri ile belirlenecektir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım 2. Problem çözme 3.Soru cevap 4. Laboratuvar çalışması 5. Atölye çalışması 6. Proje 7. Örnek olay 8. Tartışma 9. Grup Çalışması 10. Konuk Konuşmacı 11. Gösteri yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Ara Sınav B. Final C. Yoklama D. Kısa Sınav E. Sunum F. Ödev G. Proje H. Uygulama
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sektör ’deki uygulama örnekleri ve çözümleri hakkında gerekli beceriye sahip olur. | 1,2,6,8,12 | 1,2,3,7,8,10,11 | A, B, C |
Sektör ’deki süreçler hakkında bilgi sahibi olur. | 1,2,6,8,12 | 1,2,3,7,8,10,11 | A, B, C |
Kariyer gelişiminde tecrübe sahibi olur. | 1,2,6,8,12 | 1,2,3,4,8,10,11 | C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | |||||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | |||
1 | Kontrol Sistemleri hakkında genel bilgi | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |||
2 | Otomasyon Sistemlerinde Yer Alan Denetim Araçları | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |||
3 | Enerji / Şalt Sistemleri Yapıları ve Çalışma prensipleri | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |||
4 | Enerji / Şalt Sistemleri Yapıları ve Çalışma prensipleri | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |||
5 | Enerji / Şalt Sistemleri Yapıları ve Çalışma prensipleri | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |||
6 | Algılayıcılar ve Dönüştürücüler (Sıcaklık, nem, hız vs. algılayıcıları ve dönüştürücüleri) | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |||
7 | Algılayıcılar ve Dönüştürücüler (Titreşim, ivme, konum algılayıcıları ve dönüştürücüleri) | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |||
8 | Algılayıcılar ve Dönüştürücüler (Yaklaşım, basınç, seviye algılayıcıları ve dönüştürücüleri)-Ara Sınav | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |||
9 | Programlanabilir Mantık Denetleyicileri (PLC’ler) | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |||
10 | Program modülleri ve arayüz programı | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |||
11 | Programlama Yöntemleri: Ladder (Kontak planı) Diyagramı ile programlama | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |||
12 | Programlama Yöntemleri: Komut Listesi (STL) ile programlaması | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |||
13 | Programlama Yöntemleri: Fonksiyon planı (Lojik kapı diyagramı) ile programlama | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |||
15 | Final Sınavı | Ders ve Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Marka Firma Sunum Dosyası ve Notları |
Diğer Kaynaklar | Marka Firma Internet Sitesi ve örnekleri paylaşılacak uygulamalar |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Sunum Dosyası |
Ödevler | Marka Firma Uygulamalarına uygun Ödevlerin yapılması |
Sınavlar | Ara Sınav, Kısa Sınav, Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ödev | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Yoklama | 14 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
Elektronik Programı için Program Çıktıları | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
PÇ 1 | Elektronik devrelerinin temellerini açıklar, matematiksel hesaplamaları ve gerekli ölçümleri yapar. | X | ||||
PÇ 2 |
Dijital ve analog elektronik tekniklerini tanımlar ve uygular.
Yeni devre bileşenleri, işlev grupları veya yeni devreleri sınama, ölçme, değerlendirme amaçlı deney ve ölçüm düzenekleri kurma, ölçü alabilme yeteneklerini kazanır. |
X | ||||
PÇ 3 | Mikrodenetleyicili sistem tasarımı yapar, programlar ve uygulamalar geliştirir. | |||||
PÇ 4 | Elektronik cihazlarda meydana gelebilecek arızaları tespit eder ve arızaları giderir. | |||||
PÇ 5 | Bilgisayar destekli çizim ve simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini ve uygulamalarını gerçekleştirme becerisi kazanır. | |||||
MYO Ortak Program Çıktıları - BİLGİ | ||||||
PÇ 6 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
PÇ 7 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | |||||
MYO Ortak Program Çıktıları - BECERİ | ||||||
PÇ 8 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | X | ||||
PÇ 9 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | |||||
PÇ 10 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | |||||
MYO Ortak Program Çıktıları - YETKİNLİK | ||||||
PÇ 11 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder | |||||
PÇ 12 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | ||||
PÇ 13 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir | |||||
PÇ 14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | |||||
PÇ 15 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Ödev | |||
Kısa Sınav | |||
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,0 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |