• Türkçe
  • English
  • Deutsch
Ders Kodu: 
ELT 216
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
1
Uygulama Saati: 
2
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
2
AKTS: 
4
Dersin Dili: 
Türkçe
Dersin Koordinatörü: 
Dersin Amacı: 
Öğrencinin şalt ve enerji otomasyon sistemlerinin üretimdeki rolü ve faydalarını anlaması, algılayıcılar, motorlar, robotlar, programlanabilir mantık denetleyicileri (PLC) vb. gibi otomasyon ekipmanları hakkında bilgi kazanması ve otomasyon kontrolü uygulamalarını tanıması
Dersin İçeriği: 

Firma temsilcileri ile belirlenecektir.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım 2. Problem çözme 3.Soru cevap 4. Laboratuvar çalışması 5. Atölye çalışması 6. Proje 7. Örnek olay 8. Tartışma 9. Grup Çalışması 10. Konuk Konuşmacı 11. Gösteri yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A. Ara Sınav B. Final C. Yoklama D. Kısa Sınav E. Sunum F. Ödev G. Proje H. Uygulama

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Sektör ’deki uygulama örnekleri ve çözümleri hakkında gerekli beceriye sahip olur. 1,2,3,4,8,9,10,11 1,2,3,7,8,10,11 A, B, C
Sektör ’deki süreçler hakkında bilgi sahibi olur. 1,2,3,4,8,9,10,11 1,2,3,7,8,10,11 A, B, C
Kariyer gelişiminde tecrübe sahibi olur. 1,2,3,4,8,9,10,11 1,2,3,4,8,10,11 C

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Kontrol Sistemleri hakkında genel bilgi Kaynaklara Dayalı Hazırlık
2 Otomasyon Sistemlerinde Yer Alan Denetim Araçları Kaynaklara Dayalı Hazırlık
3 Enerji / Şalt Sistemleri Yapıları ve Çalışma prensipleri Kaynaklara Dayalı Hazırlık
4 Enerji / Şalt Sistemleri Yapıları ve Çalışma prensipleri Kaynaklara Dayalı Hazırlık
5 Enerji / Şalt Sistemleri Yapıları ve Çalışma prensipleri Kaynaklara Dayalı Hazırlık
6 Algılayıcılar ve Dönüştürücüler (Sıcaklık, nem, hız vs. algılayıcıları ve dönüştürücüleri) Kaynaklara Dayalı Hazırlık
7 Algılayıcılar ve Dönüştürücüler (Titreşim, ivme, konum algılayıcıları ve dönüştürücüleri) Kaynaklara Dayalı Hazırlık
8 Algılayıcılar ve Dönüştürücüler (Yaklaşım, basınç, seviye algılayıcıları ve dönüştürücüleri)-Ara Sınav Kaynaklara Dayalı Hazırlık
9 Programlanabilir Mantık Denetleyicileri (PLC’ler) Kaynaklara Dayalı Hazırlık
10 Program modülleri ve arayüz programı Kaynaklara Dayalı Hazırlık
11 Programlama Yöntemleri: Ladder (Kontak planı) Diyagramı ile programlama Kaynaklara Dayalı Hazırlık
12 Programlama Yöntemleri: Komut Listesi (STL) ile programlaması Kaynaklara Dayalı Hazırlık
13 Programlama Yöntemleri: Fonksiyon planı (Lojik kapı diyagramı) ile programlama Kaynaklara Dayalı Hazırlık
15 Final Sınavı Ders ve Kaynaklara Dayalı Hazırlık

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu Marka Firma Sunum Dosyası ve Notları
Diğer Kaynaklar Marka Firma Internet Sitesi ve örnekleri paylaşılacak uygulamalar

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dokümanlar Sunum Dosyası
Ödevler Marka Firma Uygulamalarına uygun Ödevlerin yapılması
Sınavlar Ara Sınav, Kısa Sınav, Final Sınavı

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ödev 0 0
Kısa Sınav 0 0
Yoklama (Devam Zorunluluğu %80) 14 20
Ara Sınav 1 30
Final Sınavı (Min Başarı / Geçme Notu: DD %40) 1 50
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı (Min Başarı / Geçme Notu: DD %40)   50
Yıl içinin Başarıya Oranı   50
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Bilgisayar Programcılığı alanında problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, algoritma çıkarma, modelleme ve çözme becerisine sahip olur.     X      
2 Bilişim ve internet teknolojileri kavramları ile internet bağlantı yöntemlerini bilir, web tabanlı programlar geliştirebilir, web sitesi tasarımı yapabilir.     X      
3 İnternet ve Ağ teknolojileri ile ilgili uygulamalar için gerekli olan programlama dillerini, yeni yöntemleri ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilme becerisini kazanır     X      
4 Ortaya konan problemin algoritmik çözümünü güncel programlama dilleri ile kodlayabilir.     X      
5 Veritabanı kavramlarını ve türlerini tanımlayarak veritabanı uygulamalarında yapısal sorgulama dilini kullanabilir ve ara yüz formları geliştirebilir            
6 Bilişim istemci işletim sistemlerinin temel özelliklerini, grafik ve animasyon yazılımlarını etkin biçimde kullanabilir.            
7 Bilgisayar ağlarına ilişkin kavramları bilerek, bilgisayarlar arası iletişim, organizasyon ve veri aktarım yöntemlerini kullanma becerisine sahip olur.            
8 Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil yeterliliklerine sahip olma becerisi kazanır.       X    
9 Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı bilincine sahip olur.         X  
10 Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır.         X  
11 İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olur.         X  
12 Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilinci kazanır.         X  

AKTS İş Yükü Tablosu

DERS KATEGORİSİ Uzmanlık / Alan Dersleri
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi  14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödev      
Kısa Sınav      
Ara Sınav 1 10 10
Final Sınavı 1 20 20
       
Toplam İş Yükü     100
Toplam İş Yükü / 25 (s)     4,0
Dersin AKTS Kredisi     4