Sunucu (Server) Yönetimi
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| Sunucu işletim sistemini kullanıma hazırlayabilme | 1,2,3,4,5 | 1, 2, 3,4 | A, B,C, D |
| Veri yönetimini gerçekleştirebilme | 1,2,3,4,5 | 1, 2, 3,4 | A, B,C, D |
| Sunucu işletim sisteminin dizin hizmetini yönetebilme | 1,2,3,4,5 | 1, 2, 3,4 | A, B,C, D |
| Ağ yönetimini sağlayabilme | 1,2,3,4,5 | 1, 2, 3,4 | A, B,C, D |
| Ağ hizmetlerini hazırlayabilme | 1,2,3,4,5 | 1, 2, 3,4 | A, B,C, D |
Dersin Akışı
| DERS AKIŞI | |||
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | |
| 1 | Sunucu İşletim Sistemi | ||
| 2 | Sunucu İşletim Sistemi Yönetimi | ||
| 3 | Dosya Sistemi, Disk Kümeleme Sistemleri (Raid) | ||
| 4 | Disk Kümeleme Sistemleri (Raid), Dosya ve Dizin Yönetimi | ||
| 5 | Veri Paylaşımı ve Güvenliği. Yedekleme ve Geri Yükleme | ||
| 6 | Active Directory Yapısı. | ||
| 7 | Kullanıcı Grupları Hesabı Oluşturma ve Yönetimi | ||
| 8 | Gelişmiş Hesap Yönetimi | ||
| 9 | Tcp/Ip Ağları | ||
| 10 | Ağ Yazdırma Hizmetleri | ||
| 11 | Dhcp Hizmeti | ||
| 12 | Wıns Hizmeti | ||
| 13 | Dns Hizmeti | ||
| 14 | Uygulamalar | ||
Kaynaklar
| KAYNAKLAR | |
| Ders Notu | Ders Slaytları |
| Diğer Kaynaklar | |
Materyal Paylaşımı
|
|||||||||
Değerlendirme Sistemi
| DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
| Derse devam | 14 | 10 |
| Kısa Sınav | 1 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 30 |
| Final Sınavı | 1 | 50 |
| Toplam | 100 | |
| Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
| Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
| Toplam | 100 | |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
AKTS İş Yükü Tablosu
| AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
| Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
| Kısa sınav | 1 | 2 | 2 |
| Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
| Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 88 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3.52 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 4 | ||