Ön Koşul Dersleri:
Dersin Dili:
Almanca
Dersin Koordinatörü:
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı, öğrencilere veritabanı yönetim sistemleri ile ilgili prensipler ve konular hakkında yeterlilik kazandırmaktır.
Dersin İçeriği:
Tasarım algoritmaları ve uygulamaları; varlık-ilişki modeli; hiyerarşik, ağ, ilişkisel veritabanları; sorgu dilleri; ilişkisel cebir ve hesaplama; veri bağlılıkları; normal formlar; tutarlılık, bütünlük ve güvenlik sorunları, dönem projesi.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Uygulama
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav, B: Deney, C: Ödev, D:Proje
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Veri tabanı sistemleri konusunda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme. | 1,4,5,8,12 | 1,2,3,4 | A, C, D |
Kurallara ve standartlara uygun veri tabanlarını gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında tasarlayabilme ve gerçekleyebilme. | 1,4,5,8,12 | 1,2,3,4 | A, C, D |
SQL dilinden mühendislik problemlerinin ihtiyaçları doğrultusunda veri tabanı uygulamaları oluşturmak ve veri tabanı uygulamalarını kullanmak için faydalanabilme. | 1,4,5,8,12 | 1,2,3 | A,C,D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Veritabanı Yönetim Sistemlerine Giriş | |
2 | Varlık-İlişki Modeli | |
3 | Genelleştirme, Kümeleme, V-İ Şeması Tasarımı | |
4 | İlişkisel Cebir | |
5 | Sorgu İşleme | |
6 | Veritabanında Değiştirme, Görünüşler | |
7 | Ara Sınav | |
8 | SQL I | |
9 | SQL II | |
10 | Bütünlük Kısıtlamaları | |
11 | İlişkisel Veritabanı Tasarımı | |
12 | Tetik ve Prosedürler | |
13 | Ağ Tabanlı Uygulama Tasarımı, XML ve XSLT | |
14 | Normalleştirme, Normal Formlar |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |||||||||||
Ders Notu | |||||||||||
Diğer Kaynaklar |
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Slayt Dökümanı |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ödev | 4 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 10 |
Yoklama | 14 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 30 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bilgisayar Programcılığı alanında problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, algoritma çıkarma, modelleme ve çözme becerisine sahip olur. | X | |||||
2 | Bilişim ve internet teknolojileri kavramları ile internet bağlantı yöntemlerini bilir, web tabanlı programlar geliştirebilir, web sitesi tasarımı yapabilir. | ||||||
3 | İnternet ve Ağ teknolojileri ile ilgili uygulamalar için gerekli olan programlama dillerini, yeni yöntemleri ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilme becerisini kazanır | ||||||
4 | Ortaya konan problemin algoritmik çözümünü güncel programlama dilleri ile kodlayabilir. | X | |||||
5 | Veritabanı kavramlarını ve türlerini tanımlayarak veritabanı uygulamalarında yapısal sorgulama dilini kullanabilir ve ara yüz formları geliştirebilir | X | |||||
6 | Bilişim istemci işletim sistemlerinin temel özelliklerini, grafik ve animasyon yazılımlarını etkin biçimde kullanabilir. | X | |||||
7 | Bilgisayar ağlarına ilişkin kavramları bilerek, bilgisayarlar arası iletişim, organizasyon ve veri aktarım yöntemlerini kullanma becerisine sahip olur. | ||||||
8 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil yeterliliklerine sahip olma becerisi kazanır. | X | |||||
9 | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı bilincine sahip olur. | ||||||
10 | Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır. | ||||||
11 | İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olur. | ||||||
12 | Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilinci kazanır. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri | ||
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 2 | 5 | 10 |
Proje | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |