Dersin Dili:
Almanca
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Öğrenciler pnömatik ve hidrolik temel kavramlarını ve sistemlerin çalışma ilkelerini öğrenebilmeli, akışkanların özelliklerini ve devre elemanlarını kavrayabilmeli, devre ve kontrol sistemlerini kurabilmeli, oluşan hataları analiz edebilmeli ve bakımlarını yapabilmeli.
Dersin İçeriği:
Basınçlı hava temel kavramları, devre elemanları, devreler ve kontrol sistemleri, hidrolik akışkanların özellikleri, devre elemanları ve devre kontrol sistemleri, devrelerin çalışma prensipleri
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım 2. Problem çözme 3. Soru cevap 4. Laboratuvar çalışması 5. Atölye çalışması 6. Proje 7. Örnek olay 8. Tartışma 9. Grup Çalışması 10. Konuk Konuşmacı 11. Gösteri yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Ara Sınav B. Final C. Yoklama D. Kısa Sınav E. Sunum F. Ödev G Proje H. Uygulama
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
|
Dersin Akışı
|
Kaynaklar
|
Materyal Paylaşımı
|
Değerlendirme Sistemi
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | ||||
1 | Otomotiv sektörünü oluşturan unsurları, ilgi alanlarını, sistemlerin temel çalışma ilkelerini ve fonksiyonlarını bilir. | X | |||||
2 | Enerji ve enerjinin etkin kullanımı, alternatif motorlar ve yakıtlar, otomotiv sektöründe uygulanan yeni teknolojileri konularını kavrayabilme ve konularla ilgili proje üretebilme becerisini kazanır. | X | |||||
3 | Benzin, dizel ve elektrikli motorların çalışma prensiplerini bilir, motor parçalarını ve motor sistemlerini tanır. | ||||||
4 | Yeni teknoloji motor ve sistem elemanlarının malzemelerini tanır, arızalarını bulabilir, diyagnostik test cihazlarını kullanabilir. | ||||||
5 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını ve rapor hazırlama tekniklerini kullanabilme becerisi kazanır. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanır. | ||||||
7 | Motor parçaları ve sistemleri üzerinde yapılacak ayar işlemlerini kavrayabilme yeteneği ile donatılır. | X | |||||
8 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil yeterliliklerine sahip olma becerisi kazanır. | ||||||
9 | Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır. | ||||||
10 | İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olur. | ||||||
11 | Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilinci kazanır. | X | |||||
12 | Meslek etiği ve kalite konularında edinilmiş olan temel bilgileri çalışma hayatına taşıyarak uygulayabilme becerisini kazanır. |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 2 | 4 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Proje | |||
Toplam İş Yükü | 98 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |