Ön Koşul Dersleri:
Dersin Dili:
Türkçe
Dersin Koordinatörü:
Dersin Amacı:
Öğrencinin şalt ve enerji otomasyon sistemlerinin üretimdeki rolü ve faydalarını anlaması, algılayıcılar, motorlar, robotlar, programlanabilir mantık denetleyicileri (PLC) vb. gibi otomasyon ekipmanları hakkında bilgi kazanması ve otomasyon kontrolü uygulamalarını tanıması
Dersin İçeriği:
Firma temsilcileri ile belirlenecektir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım 2. Problem çözme 3.Soru cevap 4. Laboratuvar çalışması 5. Atölye çalışması 6. Proje 7. Örnek olay 8. Tartışma 9. Grup Çalışması 10. Konuk Konuşmacı 11. Gösteri yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Ara Sınav B. Final C. Yoklama D. Kısa Sınav E. Sunum F. Ödev G. Proje H. Uygulama
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sektör ’deki uygulama örnekleri ve çözümleri hakkında gerekli beceriye sahip olur. | 1,2,3,4,8,9,10,11 | 1,2,3,7,8,10,11 | A, B, C |
Sektör ’deki süreçler hakkında bilgi sahibi olur. | 1,2,3,4,8,9,10,11 | 1,2,3,7,8,10,11 | A, B, C |
Kariyer gelişiminde tecrübe sahibi olur. | 1,2,3,4,8,9,10,11 | 1,2,3,4,8,10,11 | C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | |||||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | |||
1 | Kontrol Sistemleri hakkında genel bilgi | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |||
2 | Otomasyon Sistemlerinde Yer Alan Denetim Araçları | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |||
3 | Enerji / Şalt Sistemleri Yapıları ve Çalışma prensipleri | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |||
4 | Enerji / Şalt Sistemleri Yapıları ve Çalışma prensipleri | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |||
5 | Enerji / Şalt Sistemleri Yapıları ve Çalışma prensipleri | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |||
6 | Algılayıcılar ve Dönüştürücüler (Sıcaklık, nem, hız vs. algılayıcıları ve dönüştürücüleri) | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |||
7 | Algılayıcılar ve Dönüştürücüler (Titreşim, ivme, konum algılayıcıları ve dönüştürücüleri) | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |||
8 | Algılayıcılar ve Dönüştürücüler (Yaklaşım, basınç, seviye algılayıcıları ve dönüştürücüleri)-Ara Sınav | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |||
9 | Programlanabilir Mantık Denetleyicileri (PLC’ler) | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |||
10 | Program modülleri ve arayüz programı | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |||
11 | Programlama Yöntemleri: Ladder (Kontak planı) Diyagramı ile programlama | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |||
12 | Programlama Yöntemleri: Komut Listesi (STL) ile programlaması | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |||
13 | Programlama Yöntemleri: Fonksiyon planı (Lojik kapı diyagramı) ile programlama | Kaynaklara Dayalı Hazırlık | |||
15 | Final Sınavı | Ders ve Kaynaklara Dayalı Hazırlık |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Marka Firma Sunum Dosyası ve Notları |
Diğer Kaynaklar | Marka Firma Internet Sitesi ve örnekleri paylaşılacak uygulamalar |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Sunum Dosyası |
Ödevler | Marka Firma Uygulamalarına uygun Ödevlerin yapılması |
Sınavlar | Ara Sınav, Kısa Sınav, Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ödev | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Yoklama (Devam Zorunluluğu %80) | 14 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı (Min Başarı / Geçme Notu: DD %40) | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı (Min Başarı / Geçme Notu: DD %40) | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bilgisayar Programcılığı alanında problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, algoritma çıkarma, modelleme ve çözme becerisine sahip olur. | X | |||||
2 | Bilişim ve internet teknolojileri kavramları ile internet bağlantı yöntemlerini bilir, web tabanlı programlar geliştirebilir, web sitesi tasarımı yapabilir. | X | |||||
3 | İnternet ve Ağ teknolojileri ile ilgili uygulamalar için gerekli olan programlama dillerini, yeni yöntemleri ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilme becerisini kazanır | X | |||||
4 | Ortaya konan problemin algoritmik çözümünü güncel programlama dilleri ile kodlayabilir. | X | |||||
5 | Veritabanı kavramlarını ve türlerini tanımlayarak veritabanı uygulamalarında yapısal sorgulama dilini kullanabilir ve ara yüz formları geliştirebilir | ||||||
6 | Bilişim istemci işletim sistemlerinin temel özelliklerini, grafik ve animasyon yazılımlarını etkin biçimde kullanabilir. | ||||||
7 | Bilgisayar ağlarına ilişkin kavramları bilerek, bilgisayarlar arası iletişim, organizasyon ve veri aktarım yöntemlerini kullanma becerisine sahip olur. | ||||||
8 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil yeterliliklerine sahip olma becerisi kazanır. | X | |||||
9 | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı bilincine sahip olur. | X | |||||
10 | Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır. | X | |||||
11 | İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olur. | X | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilinci kazanır. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri | ||
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödev | |||
Kısa Sınav | |||
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,0 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |