Dersin Dili:
Almanca
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Öğrencilerin enerji depolama sistemleri ve dönüşümü ile ilgili temel bilgileri edinmelerini sağlamak
Dersin İçeriği:
Kinetik ve potansiyel enerji depolama, Yenilenebilir Enerji Sistemleri, Termal enerji depolama, Elektrokimyasal prosesler, Kimyasal enerji, Elektrokimyasal piller, enerji depolama çözümlerinin sistem entegrasyonu.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım Yöntemi, 2. Problem Çözme Yöntemi, 3. Soru-Cevap Yöntemi, 4. Laoratuvar Çalışması Yöntemi, 5. Atölye Çalışması Yöntemi, 6. Proje Çalışması Yöntemi, 7. Örnek Olay Yöntemi, 8. Tartışma Yöntemi, 9. Grup Çalışması Yöntemi, 10 Misafir Öğretim Üyesi,
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Ara Sınav, B. Kısa Sınav, C. Katılım, D. Kısa Sınav, E. Sunum, F. Ödev, G. Proje Çalışması, H. Uygulama
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|
5,6,7,13,15 | 1,2,3,4,7,11 | A,B,C,D,F |
|
5,6,7,13,15 | 1,2,3,4,7,11 | A,B,C,D,F |
|
5,6,7,13,15 | 1,2,3,4,7,11 | A,B,C,D,F |
|
5,6,7,13,15 | 1,2,3,4,7,11 | A,B,C,D,F |
|
5,6,7,13,15 | 1,2,3,4,7,11 | A,B,C,D,F |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Enerji depolama sistemlerine genel bakış, Enerji depolamanın kapsamı, | |
2 | Elektrikli araçlarda enerji depolama sistemlerinin önemi | |
3 | Güncel elektrikli araç pazarı ve pazarın geleceği | |
4 | Termal enerji depolama sistemleri, Isı pompaları | |
5 | Yenilenebilir Enerji Kaynakları | |
6 | Yenilenebilir Enerji Kaynaklardan Elde Edilen Enerjinin Depolanma Yöntemleri | |
7 | Yenilenebilir Enerji Kaynaklardan Elde Edilen Enerjinin Depolanma Yöntemleri | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kimyasal enerji depolama sistemleri, avantajlar-dezavantajlar, kısıtlamalar. | |
10 | Elektromanyetik enerji depolama sistemleri, çift katmanlı kapasitörler, süper iletken manyetik enerji depolama konsepti | |
11 | Elektrokimyasal Depolama Sistemleri: Piller ve çalışma prensipleri, pil performansı değerlendirme metodları | |
12 | Temel pil kimyası ve voltajı. Li-ion piller, metal hidrid piller - kurşun asit pillerin karşılaştırması | |
13 | Süper kapasitörler: çalışma prensibleri, çeşitleri, performans karakteristikleri, pil - süper kapasitör farkları. Elektrokimyasal hibrid süperkapasitörler | |
14 | Yakıt hücrreleri: çalışma prensipleri, türleri | |
15 | Final Sınavı |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | İnteraktif slaytlar, Kaynaklar |
Ödevler | |
Sınavlar | Kısa Sınav, Ara Sınav, Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
Otomotiv Programı için Program Çıktıları | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | |||
PÇ 1 | Otto-Dizel motor teknolojileri ve güç aktarma organlarını açıklar ve alanı ile ilgilimatematiksel hesaplamaları yapar. | |||||
PÇ 2 | İçten yanmalı motorların ve komponentlerinin montaj ve demontaj işlemlerini yapar. | |||||
PÇ 3 | Otomotiv elektriği ve elektroniğini açıklar. | |||||
PÇ 4 | Otomotiv parçalarının üretim teknolojilerini ve malzemelerini tanır, bilgisayar destekli tasarımını yapar. Gerekli ölçüm ve muayenelerini gerçekleştirir, arızalarını bulabilir. | |||||
PÇ 5 | Enerjinin etkin kullanımı, alternatif motorlar ve yakıtlar, otomotiv sektöründe yeni teknolojileri kavrayabilme ve proje üretebilme becerisi kazanır; küresel ısınma ve motor emisyonlarının çevreye etkileri konusunda bilgi sahibi olur. | |||||
MYO Ortak Program Çıktıları - BİLGİ | ||||||
PÇ 6 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
PÇ 7 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
MYO Ortak Program Çıktıları - BECERİ | ||||||
PÇ 8 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | |||||
PÇ 9 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | |||||
PÇ 10 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | |||||
MYO Ortak Program Çıktıları - YETKİNLİK | ||||||
PÇ 11 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder | |||||
PÇ 12 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |||||
PÇ 13 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir | X | ||||
PÇ 14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | |||||
PÇ 15 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 2 | 4 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 92 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |