Dersin Dili:
Almanca
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Öğrencilerin enerji depolama sistemleri ve dönüşümü ile ilgili temel bilgileri edinmelerini sağlamak
Dersin İçeriği:
Kinetik ve potansiyel enerji depolama, Yenilenebilir Enerji Sistemleri, Termal enerji depolama, Elektrokimyasal prosesler, Kimyasal enerji, Elektrokimyasal piller, enerji depolama çözümlerinin sistem entegrasyonu.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım Yöntemi, 2. Problem Çözme Yöntemi, 3. Soru-Cevap Yöntemi, 4. Laoratuvar Çalışması Yöntemi, 5. Atölye Çalışması Yöntemi, 6. Proje Çalışması Yöntemi, 7. Örnek Olay Yöntemi, 8. Tartışma Yöntemi, 9. Grup Çalışması Yöntemi, 10 Misafir Öğretim Üyesi,
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Ara Sınav, B. Kısa Sınav, C. Katılım, D. Kısa Sınav, E. Sunum, F. Ödev, G. Proje Çalışması, H. Uygulama
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|
1,2,3,4 | 1, 2, 3 | A,B,C,D,F |
|
1,2,3,4 | 1, 2, 3 | A,B,C,D,F |
|
1,2,3,4 | 1, 2, 3 | A,B,C,D,F |
|
1,2,3,4 | 1, 2, 3 | A,B,C,D,F |
|
1,2,3,4 | 1, 2, 3 | A,B,C,D,F |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Enerji depolama sistemlerine genel bakış, Enerji depolamanın kapsamı, | |
2 | Elektrikli araçlarda enerji depolama sistemlerinin önemi | |
3 | Güncel elektrikli araç pazarı ve pazarın geleceği | |
4 | Termal enerji depolama sistemleri, Isı pompaları | |
5 | Yenilenebilir Enerji Kaynakları | |
6 | Yenilenebilir Enerji Kaynaklardan Elde Edilen Enerjinin Depolanma Yöntemleri | |
7 | Yenilenebilir Enerji Kaynaklardan Elde Edilen Enerjinin Depolanma Yöntemleri | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kimyasal enerji depolama sistemleri, avantajlar-dezavantajlar, kısıtlamalar. | |
10 | Elektromanyetik enerji depolama sistemleri, çift katmanlı kapasitörler, süper iletken manyetik enerji depolama konsepti | |
11 | Elektrokimyasal Depolama Sistemleri: Piller ve çalışma prensipleri, pil performansı değerlendirme metodları | |
12 | Temel pil kimyası ve voltajı. Li-ion piller, metal hidrid piller - kurşun asit pillerin karşılaştırması | |
13 | Süper kapasitörler: çalışma prensibleri, çeşitleri, performans karakteristikleri, pil - süper kapasitör farkları. Elektrokimyasal hibrid süperkapasitörler | |
14 | Yakıt hücrreleri: çalışma prensipleri, türleri | |
15 | Final Sınavı |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | İnteraktif slaytlar, Kaynaklar |
Ödevler | |
Sınavlar | Kısa Sınav, Ara Sınav, Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ödev | 2 | 5 |
Kısa sınav | 2 | 10 |
Derse Devam | 14 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||||||||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||||||||||||
1 | Otomotiv sektörünü oluşturan unsurları, ilgi alanlarını, sistemlerin temel çalışma ilkelerini ve fonksiyonlarını bilir. | X | ||||||||||||||
2 | Enerji ve enerjinin etkin kullanımı, alternatif motorlar ve yakıtlar, otomotiv sektöründe uygulanan yeni teknolojileri konularını kavrayabilme ve konularla ilgili proje üretebilme becerisini kazanır. | X | ||||||||||||||
3 | Benzin, dizel ve elektrikli motorların çalışma prensiplerini bilir, motor parçalarını ve motor sistemlerini tanır. | |||||||||||||||
4 | Yeni teknoloji motor ve sistem elemanlarının malzemelerini tanır, arızalarını bulabilir, diyagnostik test cihazlarını kullanabilir. | |||||||||||||||
5 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını ve rapor hazırlama tekniklerini kullanabilme becerisi kazanır. | |||||||||||||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanır. | X | ||||||||||||||
7 | Motor parçaları ve sistemleri üzerinde yapılacak ayar işlemlerini kavrayabilme yeteneği ile donatılır. | |||||||||||||||
8 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil yeterliliklerine sahip olma becerisi kazanır. | |||||||||||||||
9 | Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır. | |||||||||||||||
10 | İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olur. |
|
||||||||||||||
11 | Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilinci kazanır. | |||||||||||||||
12 | Meslek etiği ve kalite konularında edinilmiş olan temel bilgileri çalışma hayatına taşıyarak uygulayabilme becerisini kazanır. |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 2 | 3 | 6 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 97 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,9 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |