Dersin Dili:
Almanca
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Taşıtlara özgü iletişim sistemelrini ve ne için kullanıldıklarını öğretmek, çeşitli göstergeler ve enformasyon sistemleri hakkında bilgi sahibi yapmak.
Dersin İçeriği:
Taşıtlara özgü iletişim kumanda aletleri, Komunikasyon ağları, Cartronik, CAN, sürücü enformasyon sistemleri, display tipleri, park ve navigasyon sistemleri
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1.Anlatım 2. Problem çözme 3.Soru cevap 4. Laboratuvar çalışması 5.Atölye çalışması 6. Proje 7. Örnek olay 8. Tartışma 9. Grup Çalışması 10.Konuk Konuşmacı 11. Gösteri yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Ara Sınav B. Final C. Yoklama D. Kısa Sınav E. Sunum F. Ödev G Proje H.Uygulama
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Taşıtlara özgü iletişim sistemlerini ve ne için kullanıldıklarını bilir. | 1,5,6,8,11 | 1,2,3,4 | A,B,C,D,F |
Komunikasyon ağları, Cartronik ve CAN hakkında bilgi sahibidir. | 1,5,6,8,11 | 1,2,3,4 | A,B,C,D,F |
Sürücü enformasyon sistemleri ve display tiplerini tanır. | 1,5,6,8,11 | 1,2,3,4 | A,B,C,D,F |
Park ve navigasyon sistemleri hakkında bilgi sahibidir. | 1,5,6,8,11 | 1,2,3,4 | A,B,C,D,F |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Taşıtlarda elektronik sistemlerine giriş | |
2 | Oto Elektriği (özet) | |
3 | CARTRONIC | |
4 | Komunikasyon ağları | |
5 | Controller Area Network (CAN) | |
6 | Enstrümentasyon,Enformasyon ve Kominikasyon alanları | |
7 | Sürücü Enformasyon Sistemleri,müstakil ve kombine enstrümanlar | |
8 | Kombi enstrümanlar yapısı, çalışma şekli + Ara Sınav | |
9 | Kombi Enstrümanlar Ölçme ve Aydınlatma Enstrümanları | |
10 | Display Tipleri:TN-LCD,STN-LCD ve DSTN-LCD,AMLCD,Heat up Display | |
11 | Araç Enformasyon Sistemleri:,Telekominikasyon,ağları,,Konfor | |
12 | Takometre,Ultraşal park sistemleri | |
13 | Analog Sinyal Aktarımı ,dijital sinyal aktarımı | |
14 | Navigasyon Sistemleri,Filo idaresi | |
15 | Final Sınavı |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Sunum Slaytları |
Diğer Kaynaklar |
Bosch Kraftfahrtechnisches Taschenbuch Vieweg 2003
R.Gscheide:Fachkunde Kraftfahzeugtechnik,Europa Lehrmitel 2017 |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Sunum slaytları. |
Ödevler | Cartronik, Araç enformasyon sistemleri |
Sınavlar | Kısa sınav, ara sınav, final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ödev | 2 | 5 |
Derse Devam(Devam Zorunluluğu %80) | 1 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı(Min .Başarı/Geçme Notu: DD %40) | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam(Min .Başarı/Geçme Notu: DD %40) | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Otomotiv sektörünü oluşturan unsurları, ilgi alanlarını, sistemlerin temel çalışma ilkelerini ve fonksiyonlarını bilir. | X | |||||
2 | Enerji ve enerjinin etkin kullanımı, alternatif motorlar ve yakıtlar, otomotiv sektöründe uygulanan yeni teknolojileri konularını kavrayabilme ve konularla ilgili proje üretebilme becerisini kazanır. | ||||||
3 | Benzin, dizel ve elektrikli motorların çalışma prensiplerini bilir, motor parçalarını ve motor sistemlerini tanır. | ||||||
4 | Yeni teknoloji motor ve sistem elemanlarının malzemelerini tanır, arızalarını bulabilir, diyagnostik test cihazlarını kullanabilir. | ||||||
5 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını ve rapor hazırlama tekniklerini kullanabilme becerisi kazanır. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanır. | X | |||||
7 | Motor parçaları ve sistemleri üzerinde yapılacak ayar işlemlerini kavrayabilme yeteneği ile donatılır. | ||||||
8 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil yeterliliklerine sahip olma becerisi kazanır. | X | |||||
9 | Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır. | ||||||
10 | İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olur. | ||||||
11 | Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilinci kazanır. | X | |||||
12 | Meslek etiği ve kalite konularında edinilmiş olan temel bilgileri çalışma hayatına taşıyarak uygulayabilme becerisini kazanır. |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 2 | 4 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 98 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |