Ön Koşul Dersleri:
Dersin Dili:
Almanca
Dersin Koordinatörü:
Dersin Amacı:
Bu derste araçlarda kullanılan mekatronik sistemleri kavrayabilme, haberleşme yapısı ve haberleşme protokoller hakkında bilgi sahibi olma, hata kodlarını yorumlayabilme, algılayıcı ve aktüatörler ve taşıt kontrol sistemlerini göz önünde bulundurarak arıza teşhisi yapabilmektir.
Dersin İçeriği:
Taşıtlarda kullanılan mekatronik sistemler, taşıtlarda kullanılan algılayıcı ve aktüatörler, motor ve şanzıman elektronik kontrol üniteleri ve mikrokontrolcüler, programlama dili, haberleşme yapısı ve haberleşme protokolleri CAN, diagnostic ve hata kodları, OBD ve OBD II,
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım 2. Problem Çözme 3.Soru cevap 4.Laboratuvar Çalışması 5.Atölye Çalışması 6.Proje 7.Örnek Olay 8.Tartışma 9. Grup çalışması 10.Konuk Konuşmacı 11.Gösteri Yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Ara Sınav B. Final C.Yoklama D. Kısa Sınav E. Sunum F.Ödev G. Proje H.Uygulama
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Motor ve şanzıman mekatronik sistemleri bilerek yorumlayabilme ve elektronik kontrol ünitesinin çalışma prensibi hakkında bilgi sahibi olmak. | 1,3,4,6,8,9,13 | 1,2,3,4,7,11 | A,B,C,D,F |
Taşıt elektronik kontrol sistemleri, araç haberleşme yapısı CAN ve OBD sistemler hakkında bilgi sahibi olmak. | 1,3,4,6,8,9,13 | 1,2,3,4,7,11 | A,B,C,D,F |
Motor ve şanzıman arıza testleri yapabilme, sonuçlarını yorumlayabilme, hata kodlarını yorumlayabilme, arızayı giderme işlemlerini kavrayabilme | 1,3,4,6,8,9,13 | 1,2,3,4,7,11 | A,B,C,D,F |
Arıza teşhis cihazlarını kullanabilme, hata kodlarını anlamlandırabilme, mekatronik alt sistemleri göz önünde bulundurarak arıza giderme tekniklerini kavrayabilme | 1,3,4,6,8,9,13 | 1,2,3,4,7,11 | A,B,C,D,F |
Dersin Akışı
|
Kaynaklar
|
Materyal Paylaşımı
|
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ödev | 2 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 10 |
Derse Devamlılık | 14 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
Otomotiv Programı için Program Çıktıları | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
PÇ 1 | Otto-Dizel motor teknolojileri ve güç aktarma organlarını açıklar ve alanı ile ilgili matematiksel hesaplamaları yapar. | X | ||||
PÇ 2 | İçten yanmalı motorların ve komponentlerinin montaj ve demontaj işlemlerini yapar. | |||||
PÇ 3 | Otomotiv elektriği ve elektroniğini açıklar. | X | ||||
PÇ 4 | Otomotiv parçalarının üretim teknolojilerini ve malzemelerini tanır, bilgisayar destekli tasarımını yapar. Gerekli ölçüm ve muayenelerini gerçekleştirir, arızalarını bulabilir. | X | ||||
PÇ 5 | Enerjinin etkin kullanımı, alternatif motorlar ve yakıtlar, otomotiv sektöründe yeni teknolojileri kavrayabilme ve proje üretebilme becerisi kazanır; küresel ısınma ve motor emisyonlarının çevreye etkileri konusunda bilgi sahibi olur. | |||||
MYO Ortak Program Çıktıları - BİLGİ | ||||||
PÇ 6 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
PÇ 7 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | |||||
MYO Ortak Program Çıktıları - BECERİ | ||||||
PÇ 8 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | X | ||||
PÇ 9 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | X | ||||
PÇ 10 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | |||||
MYO Ortak Program Çıktıları - YETKİNLİK | ||||||
PÇ 11 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder | |||||
PÇ 12 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |||||
PÇ 13 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir | X | ||||
PÇ 14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | |||||
PÇ 15 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 2 | 2 | 4 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 106 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |